1. Postanowienia ogรณlne i definicje

Wล‚aล›cicielem serwisu komputerowego jest firma Rawcom Rafaล‚ Wojtasik prowadzona przez Rafaล‚a Wojtasika, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Dziaล‚alnoล›ci Gospodarczej (CEIDG) pod numerem NIP: 9521928867, REGON: 146459892, ze staล‚ym miejscem wykonywania dziaล‚alnoล›ci przy ul. Wilgi 32A 04-831 Warszawa โ€“ zwana dalej โ€œRawcomโ€ lub โ€žSerwisemโ€. Niniejszy regulamin Serwisu (dalej jako: โ€žRegulaminโ€) dotyczy warunkรณw oraz zasad wykonywania usล‚ug serwisowych i informatycznych przez Rawcom. Podmioty gospodarcze oraz osoby fizyczne i prawne zlecajฤ…ce wykonanie usล‚ugi serwisowej bฤ…dลบ informatycznej dalej zwane bฤ™dฤ… Klientami. Zล‚oลผenie zlecenia naprawy oznacza zawarcie Umowy serwisowej, do ktรณrej w caล‚oล›ci ma zastosowanie niniejszy Regulamin, a Klient jest zobowiฤ…zany do zapoznania siฤ™ z treล›ciฤ… Regulaminu i zaakceptowania jego treล›ci przed zawarciem Umowy serwisowej. Regulamin jest dostฤ™pny w formie cyfrowej pod adresem: https://rawcom.pl/regulamin/ oraz w formie papierowej w siedzibie serwisu.

  1. Umowa serwisowa

Umowa serwisowa โ€“ umowa pomiฤ™dzy Serwisem a Klientem, ktรณra zostaje zawarta poprzez akceptacjฤ™ przez Klienta warunkรณw znajdujฤ…cych siฤ™ w Regulaminie  oraz poprzez zล‚oลผenie podpisu na dokumencie. โ€žPotwierdzenie przyjฤ™cia sprzฤ™tu do serwisuโ€. Klient zlecajฤ…c wykonanie usล‚ugi zobowiฤ…zany jest do podania podstawowych danych (imiฤ™ i nazwisko, numer telefonu) niezbฤ™dnych do jego identyfikacji, sprawnego nawiฤ…zania kontaktu i informowania w sprawie realizowanej usล‚ugi. Rawcom Rafaล‚ Wojtasik informuje, ลผe podanie danych osobowych jest dobrowolne, a Klientowi przysล‚ugujฤ… wszystkie prawa wskazane w Polityce Prywatnoล›ci zwiฤ…zane z ochronฤ… danych osobowych. Odmowa podania podstawowych danych kontaktowych moลผe byฤ‡ podstawฤ… do odmowy przyjฤ™cia sprzฤ™tu do serwisu lub odmowy wykonania usล‚ugi. Rawcom Rafaล‚ Wojtasik nie weryfikuje prawa wล‚asnoล›ci Klienta do powierzanego mienia. Klient przekazujฤ…cy sprzฤ™t do naprawy deklaruje, ลผe posiada prawo jego rozporzฤ…dzaniem jako wล‚aล›ciciel lub dysponent (np. poล›rednik lub upowaลผniony pracownik) i jest osobฤ… uprawnionฤ… do podejmowania decyzji i ustaleล„ w kwestii zakresu, kosztรณw i terminu realizacji usล‚ugi. Klient oddajฤ…c sprzฤ™t do naprawy otrzymuje โ€žPotwierdzenie przyjฤ™cia sprzฤ™tu do serwisuโ€ zawierajฤ…cy dane identyfikacyjne Klienta i urzฤ…dzenia (np. marka, typ, numer seryjny, opis kompletu), opis usterki lub zakres usล‚ugi oraz unikalny numer naprawy. Rawcom Rafaล‚ Wojtasik nie odpowiada za urzฤ…dzenia i akcesoria pozostawione przy sprzฤ™cie, a nie ujฤ™te w โ€žPotwierdzenie przyjฤ™cia sprzฤ™tu do serwisuโ€. Klient powinien zgล‚osiฤ‡ brak wykazanego urzฤ…dzenia lub akcesorium na dokumencie โ€žPotwierdzenie przyjฤ™cia sprzฤ™tu do serwisuโ€. โ€žPotwierdzenie przyjฤ™cia sprzฤ™tu do serwisuโ€ jest dokumentem niezbฤ™dnym i wymaganym przy odbiorze sprzฤ™tu z naprawy. W przypadku jego braku (np. zagubienie, zniszczenie) ciฤ™ลผar udowodnienia prawa do konkretnego egzemplarza sprzฤ™tu spoczywa na Kliencie.

  1. Diagnostyka

Diagnostyka sprzฤ™tu przeprowadzana jest w celu wykrycia przyczyn niesprawnoล›ci (rรณwnieลผ tych nie zgล‚oszonych przez Klienta, ale stwierdzonych przez serwis), wyceny kosztรณw i okreล›lenia terminu wykonania naprawy oraz ustalenia okresu gwarancji. Usล‚uga diagnostyki jest bezpล‚atna w przypadku realizacji naprawy w serwisie. Jeล›li Klient po zapoznaniu siฤ™ z wycenฤ… usล‚ugi odstฤ…pi od jej wykonania ponosi opล‚atฤ™ za diagnostykฤ™ sprzฤ™tu zgodnie z cennikiem. W przypadku rezygnacji przez Klienta z wykonania usล‚ugi po uzgodnieniu i zaakceptowaniu ostatecznej ceny, Rawcom Rafaล‚ Wojtasik moลผe domagaฤ‡ siฤ™ od Klienta pokrycia kosztรณw zamรณwionych i zuลผytych czฤ™ล›ci oraz czynnoล›ci serwisowych, uzaleลผniajฤ…c od tego wydanie sprzฤ™tu.

  1. Noล›niki danych

Klient przekazujฤ…c Serwisowi noล›niki danych (rรณwnieลผ te zamontowane w sprzฤ™cie) oล›wiadcza, ลผe jest wล‚aล›cicielem lub posiada prawo do tych danych i ponosi peล‚nฤ… odpowiedzialnoล›ฤ‡ za wszelkie konsekwencje wynikajฤ…ce z naruszenia przepisรณw w przypadku ujawnienia w nich treล›ci prawnie zabronionych lub naruszajฤ…cych licencje albo prawa osรณb lub firm trzecich. Klient jest zobowiฤ…zany do usuniฤ™cia z noล›nika danych przekazywanego do Serwisu wszelkich danych osobowych, ktรณre podlegajฤ… ochronie zgodnie z przepisami prawa. Jeลผeli Klient nie usunฤ…ล‚ tych danych przed przekazaniem sprzฤ™tu do naprawy jest zobowiฤ…zany poinformowaฤ‡ o tym Serwis i zawrzeฤ‡ z Serwisem umowฤ™ o powierzeniu do przetwarzania danych osobowych. Za skutki braku zawarcia takiej umowy lub nieusuniฤ™cie danych z noล›nika โ€“ Serwis nie ponosi odpowiedzialnoล›ci. Serwis doล‚oลผy wszelkiej starannoล›ci dziaล‚ajฤ…c zgodnie z wewnฤ™trznymi procedurami oraz przepisami prawa, dysponujฤ…c odpowiednimi ล›rodkami technicznymi, aby zapewniฤ‡ ochronฤ™ powierzonych danych i ich zabezpieczenie przed kopiowaniem oraz dostฤ™pem osรณb trzecich. W celu zapewnienia bezpieczeล„stwa danych Klient powinien wykonaฤ‡ kopiฤ™ zapasowฤ…. Niektรณre czynnoล›ci serwisowe mogฤ… prowadziฤ‡ do koniecznoล›ci usuniฤ™cia danych z noล›nika. Wykonanie usล‚ugi instalacji oprogramowania wymaga dostarczenia przez Klienta niezbฤ™dnych, aktywnych licencji (nie dotyczy programรณw rozpowszechnianych na licencji GNU GPL, BSD lub Freeware). W przypadku zlecenia obsล‚ugi systemu operacyjnego (naprawa, instalowanie, odinstalowanie oprogramowania) Serwis moลผe wnioskowaฤ‡ o udostฤ™pnienie haseล‚ uลผytkownika z uprawnieniami administratora.

  1. Czas naprawy

Usterki powierzonego sprzฤ™tu usuwane sฤ… w okresie od 2 do 7 dni roboczych (w przypadku usล‚ug wymagajฤ…cych czฤ™ล›ci zamiennych), po uprzedniej akceptacji wyceny przez klienta. Usterki nie wymagajฤ…ce czฤ™ล›ci zamiennych do 2 dni roboczych.

Usล‚ugi ekspresowe do 1 dnia roboczego wraz z sobotami dodatkowo pล‚atne zgodnie z cennikiem.

Czas naprawy sprzฤ™tu moลผe siฤ™ wydล‚uลผyฤ‡ w przypadku zmiennej dostฤ™pnoล›ci czฤ™ล›ci zamiennych. Czas naprawy moลผe ulec wydล‚uลผeniu w wyniku wykrycia przez serwis zatajonych informacji o zalaniu, ingerencji osรณb postronnych lub innych przyczyn komplikujฤ…cych naprawฤ™.

  1. Koszty usล‚ugi

Na caล‚kowity koszt zlecenia skล‚adajฤ… siฤ™: koszt usล‚ugi serwisowej, w tym koszt czฤ™ล›ci zamiennych, koszty zamรณwionych przez Klienta usล‚ug dodatkowych, ewentualny koszt zwiฤ…zany z dorฤ™czeniem sprzฤ™tu do Klienta. Przewidywany koszt usล‚ugi serwisowej jest podawany Klientowi w wyniku wstฤ™pnej diagnozy urzฤ…dzenia. Jeลผeli w trakcie naprawy okaลผe siฤ™, ลผe koszty przekraczajฤ… przewidywany koszt usล‚ugi Serwis skontaktuje siฤ™ z Klientem celem uzyskania akceptacji podwyลผszonych kosztรณw.  Jeลผeli Klient nie zaakceptuje podwyลผszonego kosztu naprawa nie jest dokonywana a urzฤ…dzenie zwracane Klientowi po uregulowaniu dotychczas poniesionych kosztรณw.

  1. Odbiรณr sprzฤ™tu

Po zakoล„czeniu naprawy lub odstฤ…pieniu od jej wykonania Serwis informuje Klienta o gotowoล›ci sprzฤ™tu do odbioru, a data skutecznego powiadomienia odnotowywana jest w historii naprawy. Za skuteczne powiadomienie przyjmuje siฤ™ przekazanie Klientowi ww. informacji w sposรณb przez niego wskazany, tj. drogฤ… telefonicznฤ… lub poprzez pocztฤ™ elektronicznฤ…. Klient obowiฤ…zany jest do odebrania sprzฤ™tu z serwisu w terminie 45 dni od daty przekazania powyลผszej informacji. Po upล‚ywie tego terminu sprzฤ™t ulega przepadkowi i jest rozumiany za porzucony przez wล‚aล›ciciela w rozumieniu art.180 i art.181 Kodeksu Cywilnego.

Do skutecznego odebrania sprzฤ™tu niezbฤ™dne jest dorฤ™czenie โ€žPotwierdzenie przyjฤ™cia sprzฤ™tu do serwisuโ€

  1. Ryzyka zwiฤ…zane z naprawฤ…

Przeprowadzenie diagnostyki, naprawy lub modernizacji sprzฤ™tu moลผe wymagaฤ‡ jego rozmontowania i usuniฤ™cia plomb gwarancyjnych, a to moลผe prowadziฤ‡ do utraty gwarancji producenta lub udzielonej przez inny podmiot (np. poprzedni serwis). Powyลผsze nie dotyczy obsล‚ugi oprogramowania. Jeลผeli Klient nie wyraลผa zgody na usuniฤ™cie plomb gwarancyjnych โ€“ jest obowiฤ…zany zgล‚osiฤ‡ to przez zleceniem naprawy. Brak zastrzeลผenia ze strony klienta nie moลผe byฤ‡ podstawฤ… do pรณลบniejszej reklamacji zerwania plomb gwarancyjnych i utraty gwarancji. Brak zgody na usuniฤ™cie plomb gwarancyjnych moลผe byฤ‡ podstawฤ… do odmowy wykonania usล‚ugi. W przypadku zlecenia obsล‚ugi systemu operacyjnego Windows (naprawa, instalowanie, odinstalowanie oprogramowania) zdarza siฤ™, ลผe po dokonaniu naprawy Klient powoduje przywrรณcenie systemu do poprzedniej (wadliwej) konfiguracji. W takim przypadku Serwis nie ponosi odpowiedzialnoล›ci z tytuล‚u gwarancji lub rฤ™kojmi. Ewentualnฤ… wadฤ™ naleลผy zgล‚osiฤ‡ przez przywrรณceniem systemu do poprzedniej konfiguracji lub do dostawcy oprogramowania.

  1. Postanowienia koล„cowe

Klient zlecajฤ…c wykonanie usล‚ugi serwisowi oล›wiadcza, ลผe zapoznaล‚ siฤ™ z treล›ciฤ… i akceptuje postanowienia niniejszego Regulaminu. Inne postanowienia stron wykraczajฤ…ce poza treล›ฤ‡ Regulaminu wymagajฤ… formy pisemnej. We wszelkich kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajduje Kodeks cywilny.