- Postanowienia ogรณlne i definicje
Wลaลcicielem serwisu komputerowego jest firma Rawcom Rafaล Wojtasik prowadzona przez Rafaลa Wojtasika, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Dziaลalnoลci Gospodarczej (CEIDG) pod numerem NIP: 9521928867, REGON: 146459892, ze staลym miejscem wykonywania dziaลalnoลci przy ul. Wilgi 32A 04-831 Warszawa โ zwana dalej โRawcomโ lub โSerwisemโ. Niniejszy regulamin Serwisu (dalej jako: โRegulaminโ) dotyczy warunkรณw oraz zasad wykonywania usลug serwisowych i informatycznych przez Rawcom. Podmioty gospodarcze oraz osoby fizyczne i prawne zlecajฤ ce wykonanie usลugi serwisowej bฤ dลบ informatycznej dalej zwane bฤdฤ Klientami. Zลoลผenie zlecenia naprawy oznacza zawarcie Umowy serwisowej, do ktรณrej w caลoลci ma zastosowanie niniejszy Regulamin, a Klient jest zobowiฤ zany do zapoznania siฤ z treลciฤ Regulaminu i zaakceptowania jego treลci przed zawarciem Umowy serwisowej. Regulamin jest dostฤpny w formie cyfrowej pod adresem: https://rawcom.pl/regulamin/ oraz w formie papierowej w siedzibie serwisu.
- Umowa serwisowa
Umowa serwisowa โ umowa pomiฤdzy Serwisem a Klientem, ktรณra zostaje zawarta poprzez akceptacjฤ przez Klienta warunkรณw znajdujฤ cych siฤ w Regulaminie oraz poprzez zลoลผenie podpisu na dokumencie. โPotwierdzenie przyjฤcia sprzฤtu do serwisuโ. Klient zlecajฤ c wykonanie usลugi zobowiฤ zany jest do podania podstawowych danych (imiฤ i nazwisko, numer telefonu) niezbฤdnych do jego identyfikacji, sprawnego nawiฤ zania kontaktu i informowania w sprawie realizowanej usลugi. Rawcom Rafaล Wojtasik informuje, ลผe podanie danych osobowych jest dobrowolne, a Klientowi przysลugujฤ wszystkie prawa wskazane w Polityce Prywatnoลci zwiฤ zane z ochronฤ danych osobowych. Odmowa podania podstawowych danych kontaktowych moลผe byฤ podstawฤ do odmowy przyjฤcia sprzฤtu do serwisu lub odmowy wykonania usลugi. Rawcom Rafaล Wojtasik nie weryfikuje prawa wลasnoลci Klienta do powierzanego mienia. Klient przekazujฤ cy sprzฤt do naprawy deklaruje, ลผe posiada prawo jego rozporzฤ dzaniem jako wลaลciciel lub dysponent (np. poลrednik lub upowaลผniony pracownik) i jest osobฤ uprawnionฤ do podejmowania decyzji i ustaleล w kwestii zakresu, kosztรณw i terminu realizacji usลugi. Klient oddajฤ c sprzฤt do naprawy otrzymuje โPotwierdzenie przyjฤcia sprzฤtu do serwisuโ zawierajฤ cy dane identyfikacyjne Klienta i urzฤ dzenia (np. marka, typ, numer seryjny, opis kompletu), opis usterki lub zakres usลugi oraz unikalny numer naprawy. Rawcom Rafaล Wojtasik nie odpowiada za urzฤ dzenia i akcesoria pozostawione przy sprzฤcie, a nie ujฤte w โPotwierdzenie przyjฤcia sprzฤtu do serwisuโ. Klient powinien zgลosiฤ brak wykazanego urzฤ dzenia lub akcesorium na dokumencie โPotwierdzenie przyjฤcia sprzฤtu do serwisuโ. โPotwierdzenie przyjฤcia sprzฤtu do serwisuโ jest dokumentem niezbฤdnym i wymaganym przy odbiorze sprzฤtu z naprawy. W przypadku jego braku (np. zagubienie, zniszczenie) ciฤลผar udowodnienia prawa do konkretnego egzemplarza sprzฤtu spoczywa na Kliencie.
- Diagnostyka
Diagnostyka sprzฤtu przeprowadzana jest w celu wykrycia przyczyn niesprawnoลci (rรณwnieลผ tych nie zgลoszonych przez Klienta, ale stwierdzonych przez serwis), wyceny kosztรณw i okreลlenia terminu wykonania naprawy oraz ustalenia okresu gwarancji. Usลuga diagnostyki jest bezpลatna w przypadku realizacji naprawy w serwisie. Jeลli Klient po zapoznaniu siฤ z wycenฤ usลugi odstฤ pi od jej wykonania ponosi opลatฤ za diagnostykฤ sprzฤtu zgodnie z cennikiem. W przypadku rezygnacji przez Klienta z wykonania usลugi po uzgodnieniu i zaakceptowaniu ostatecznej ceny, Rawcom Rafaล Wojtasik moลผe domagaฤ siฤ od Klienta pokrycia kosztรณw zamรณwionych i zuลผytych czฤลci oraz czynnoลci serwisowych, uzaleลผniajฤ c od tego wydanie sprzฤtu.
- Noลniki danych
Klient przekazujฤ c Serwisowi noลniki danych (rรณwnieลผ te zamontowane w sprzฤcie) oลwiadcza, ลผe jest wลaลcicielem lub posiada prawo do tych danych i ponosi peลnฤ odpowiedzialnoลฤ za wszelkie konsekwencje wynikajฤ ce z naruszenia przepisรณw w przypadku ujawnienia w nich treลci prawnie zabronionych lub naruszajฤ cych licencje albo prawa osรณb lub firm trzecich. Klient jest zobowiฤ zany do usuniฤcia z noลnika danych przekazywanego do Serwisu wszelkich danych osobowych, ktรณre podlegajฤ ochronie zgodnie z przepisami prawa. Jeลผeli Klient nie usunฤ ล tych danych przed przekazaniem sprzฤtu do naprawy jest zobowiฤ zany poinformowaฤ o tym Serwis i zawrzeฤ z Serwisem umowฤ o powierzeniu do przetwarzania danych osobowych. Za skutki braku zawarcia takiej umowy lub nieusuniฤcie danych z noลnika โ Serwis nie ponosi odpowiedzialnoลci. Serwis doลoลผy wszelkiej starannoลci dziaลajฤ c zgodnie z wewnฤtrznymi procedurami oraz przepisami prawa, dysponujฤ c odpowiednimi ลrodkami technicznymi, aby zapewniฤ ochronฤ powierzonych danych i ich zabezpieczenie przed kopiowaniem oraz dostฤpem osรณb trzecich. W celu zapewnienia bezpieczeลstwa danych Klient powinien wykonaฤ kopiฤ zapasowฤ . Niektรณre czynnoลci serwisowe mogฤ prowadziฤ do koniecznoลci usuniฤcia danych z noลnika. Wykonanie usลugi instalacji oprogramowania wymaga dostarczenia przez Klienta niezbฤdnych, aktywnych licencji (nie dotyczy programรณw rozpowszechnianych na licencji GNU GPL, BSD lub Freeware). W przypadku zlecenia obsลugi systemu operacyjnego (naprawa, instalowanie, odinstalowanie oprogramowania) Serwis moลผe wnioskowaฤ o udostฤpnienie haseล uลผytkownika z uprawnieniami administratora.
- Czas naprawy
Usterki powierzonego sprzฤtu usuwane sฤ w okresie od 2 do 7 dni roboczych (w przypadku usลug wymagajฤ cych czฤลci zamiennych), po uprzedniej akceptacji wyceny przez klienta. Usterki nie wymagajฤ ce czฤลci zamiennych do 2 dni roboczych.
Usลugi ekspresowe do 1 dnia roboczego wraz z sobotami dodatkowo pลatne zgodnie z cennikiem.
Czas naprawy sprzฤtu moลผe siฤ wydลuลผyฤ w przypadku zmiennej dostฤpnoลci czฤลci zamiennych. Czas naprawy moลผe ulec wydลuลผeniu w wyniku wykrycia przez serwis zatajonych informacji o zalaniu, ingerencji osรณb postronnych lub innych przyczyn komplikujฤ cych naprawฤ.
- Koszty usลugi
Na caลkowity koszt zlecenia skลadajฤ siฤ: koszt usลugi serwisowej, w tym koszt czฤลci zamiennych, koszty zamรณwionych przez Klienta usลug dodatkowych, ewentualny koszt zwiฤ zany z dorฤczeniem sprzฤtu do Klienta. Przewidywany koszt usลugi serwisowej jest podawany Klientowi w wyniku wstฤpnej diagnozy urzฤ dzenia. Jeลผeli w trakcie naprawy okaลผe siฤ, ลผe koszty przekraczajฤ przewidywany koszt usลugi Serwis skontaktuje siฤ z Klientem celem uzyskania akceptacji podwyลผszonych kosztรณw. Jeลผeli Klient nie zaakceptuje podwyลผszonego kosztu naprawa nie jest dokonywana a urzฤ dzenie zwracane Klientowi po uregulowaniu dotychczas poniesionych kosztรณw.
- Odbiรณr sprzฤtu
Po zakoลczeniu naprawy lub odstฤ pieniu od jej wykonania Serwis informuje Klienta o gotowoลci sprzฤtu do odbioru, a data skutecznego powiadomienia odnotowywana jest w historii naprawy. Za skuteczne powiadomienie przyjmuje siฤ przekazanie Klientowi ww. informacji w sposรณb przez niego wskazany, tj. drogฤ telefonicznฤ lub poprzez pocztฤ elektronicznฤ . Klient obowiฤ zany jest do odebrania sprzฤtu z serwisu w terminie 45 dni od daty przekazania powyลผszej informacji. Po upลywie tego terminu sprzฤt ulega przepadkowi i jest rozumiany za porzucony przez wลaลciciela w rozumieniu art.180 i art.181 Kodeksu Cywilnego.
Do skutecznego odebrania sprzฤtu niezbฤdne jest dorฤczenie โPotwierdzenie przyjฤcia sprzฤtu do serwisuโ
- Ryzyka zwiฤ zane z naprawฤ
Przeprowadzenie diagnostyki, naprawy lub modernizacji sprzฤtu moลผe wymagaฤ jego rozmontowania i usuniฤcia plomb gwarancyjnych, a to moลผe prowadziฤ do utraty gwarancji producenta lub udzielonej przez inny podmiot (np. poprzedni serwis). Powyลผsze nie dotyczy obsลugi oprogramowania. Jeลผeli Klient nie wyraลผa zgody na usuniฤcie plomb gwarancyjnych โ jest obowiฤ zany zgลosiฤ to przez zleceniem naprawy. Brak zastrzeลผenia ze strony klienta nie moลผe byฤ podstawฤ do pรณลบniejszej reklamacji zerwania plomb gwarancyjnych i utraty gwarancji. Brak zgody na usuniฤcie plomb gwarancyjnych moลผe byฤ podstawฤ do odmowy wykonania usลugi. W przypadku zlecenia obsลugi systemu operacyjnego Windows (naprawa, instalowanie, odinstalowanie oprogramowania) zdarza siฤ, ลผe po dokonaniu naprawy Klient powoduje przywrรณcenie systemu do poprzedniej (wadliwej) konfiguracji. W takim przypadku Serwis nie ponosi odpowiedzialnoลci z tytuลu gwarancji lub rฤkojmi. Ewentualnฤ wadฤ naleลผy zgลosiฤ przez przywrรณceniem systemu do poprzedniej konfiguracji lub do dostawcy oprogramowania.
- Postanowienia koลcowe
Klient zlecajฤ c wykonanie usลugi serwisowi oลwiadcza, ลผe zapoznaล siฤ z treลciฤ i akceptuje postanowienia niniejszego Regulaminu. Inne postanowienia stron wykraczajฤ ce poza treลฤ Regulaminu wymagajฤ formy pisemnej. We wszelkich kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajduje Kodeks cywilny.